In het tweede deel van 2018 gingen we van start met een pilotfase voor Digitrans. Een nieuw product waarin we de aankoop van een woning, volledig digitaal laten verlopen. Alle betrokken partijen zoals makelaar, hypotheek adviseur, koper en verkoper kunnen zelf inloggen, stukken aanleveren en stukken inzien. Een werkwijze die erg transparant en flexibel is.
Tijdens de pilotfase hebben we met een twintigtal makelaars en hypotheek adviseurs samengewerkt aan de eerste Digitrans passeringen. Vanaf het begin liep dit proces soepel. Door de nauwe samenwerking hebben we problemen en vragen omtrent het systeem kunnen wegnemen en zijn we inmiddels in staat Digitrans als volwaardige dienst in te zetten.
Wat betekent Digitrans voor de koper
“Je kunt ermee aan de slag op een moment dat het jou uitkomt.” Aldus Bob Visser, Vastgoed Specialist bij yvon.nl. “Mensen schuiven nog wel bij ons aan, maar dat hoeft pas als de handtekeningen worden gezet. In de eerste fase kun je lekker na je werk vanuit je luie stoel alles regelen, een manier van werken die mensen tegenwoordig erg prettig vinden.”
Iedereen heeft altijd toegang en kan bestanden uploaden wanneer het uitkomt. Dit scheelt alle betrokken partijen tijd, ook aan onze kant waardoor deze vorm van overdracht voordeliger is dan de traditionele vorm. Het scheelt een koper toch €300,-.
Is Digitrans ook voor jou geschikt?
De aankoop van jouw nieuwe woning regelen via Digitrans kan eigenlijk vrijwel altijd. De koper heeft hierin uiteindelijk de keuze. Belangrijk om te weten wanneer je kiest voor Digitrans; alle communicatie verloopt digitaal. Je kunt ons mailen in het geval van een vraag of opmerking en je bestanden aanleveren via je eigen Digitrans portaal. Zit je daar niet op te wachten en ga je liever persoonlijk in gesprek, dan kies je gewoon voor “volledig verzorgd wonen” van Yvon.
Je kunt direct online van start met Digitrans: yvon.nl/digitrans